12 augusti 2010

LOVE/JUICE

Så var man tillbaka i Skabbköping då. 
Kom hit i förrgår och det första jag fick reda på när jag steg innanför dörren var att vi har mjölbaggar i vårt skafferi.

Tack och lov hade vi inget i skafferiet. Vi trodde ju att vi skulle flyttat ifrån den här skithålan vid det här laget så alla mina matgrejer är nerpackade i vardagsrummet. 

Igår så hade jag och Johannes städdag, vilket känns ofantligt skönt just nu, men ja.. det kommer väl inte hålla längre än fram tills på fredag då Slask kommer hem. 
Andra gången på mindre än en månad som jag städar ett badrum grundligt och får ta hand om ett stinkande avlopp under badkaret. Jag skulle kunna säga att det jag tagit ut ur brunnen i golvet såg ut som hårigt kaffesump med ett slajmlager i ljusbrunt ovanpå. Allt luktar skit och för att iaf försöka stänga ute lite av de underbara dofterna hade jag en fotbollsstrumpa runt ansiktet (en ren sådan). Johannes tyckte jag såg ut som SUPER QUEEN CLEAN! Yäh! 
Okej, inte så mycket yäh över det, näe.
Vill typ gå runt och ta kort på rummen vi städat så man kan titta tillbaka och se hur rent det en gång kunnat se ut i lägenheten. Igår funderade jag även på att ta kort på allt äckelpäckel jag kunde hitta, men jag avstog. Vill ju inte att ni ska vomma ner era datorer. Snäll jag är!

Oh, har jag nämnt att det ska flytta in en tyska och dela lägenheten med oss alla sista veckan innan vi flyr för våra liv till vår lånelägenhet? Jodå, livet leker! Jag älskar det! *not*

Inga kommentarer: