22 augusti 2010

KILLING/ME/SOFTLY

Drömde jobbiga drömmar i morse igen. Dom har verkligen inte slutat.
Denna morgon handlade det om tyskan som ska flytta in här idag och som ska ockupera det lilla av vardagsrummet som inte är belamrat av mina kartonger. Stackarn. 
Den bruden vet verkligen inte vilket rövhål hon bestämt sig för att bo i.. Man får ju bara hoppas att hon har tillräckligt med stake för att få Slask och Tratt att städa. 
Hur som helst, drömmen.. Rummet jag och Johannes sover i var grönt i drömmen (det är gult i verkligheten) och någon hade försökt måla en hemskt ful Sverigekarta på väggen som inte ens var snäppet till halvfärdig. Det var en våningsäng precis som om det hade varit mitt barndomsrum och gosedjur överallt. Johannes hittade en stor chokladkaka som han bjöd runt på. Till och med Tratt kom in på rummet och fick smaka. Sen började Tratt håna mig för mina gosedjur.
Drömmen byter scen.
Det dyker upp ett Pippi Långstrump hus som ser något ihoptryckt ut och tydligen är något slags lekland för barn. Typ lustiga huset-style. Själv har jag alltid fått en obehagskänsla av lustiga huset även om det är spännande och roligt. Tydligen var det här Pippihuset en tävling och tävlingen gick ut på att jag skulle rädda min lillebror Anton. 
Vaknade av väckarklockan och att Johannes knuffade lite på mig. 
Obehagskänslan är kvar. Stressen av att hinna hitta Anton.
Gillar inte läget.

Inga kommentarer: