3 augusti 2010

KATTKRÄK

Sista fikstunden vi hade igår var på Fårcaféet.
You heard me! 
Ett café i en stor lada med får, hundar, katter och wait for it.. KATTUNGAR!
Sen kunde man ju såklar få sitta och njuta av diverse kaffe, kakor, mackor osv medan man glottar in de galna illaluktande fåren med bajs i ändan. 
Fåren stog även och juckade konstigt, kissade, bajsade och lät inte bara bääää utan de hostade och harklade sig i kör. 
För alla som sett filmen Black sheep så kan jag ärligt säga att jag tyckte fåren var lite läskiga och trodde hela tiden att de muterade fåren skulle komma och äta upp mig! Helt klart läskigare än zombies!
Här ser vi hunden som nästan åt upp hela mitt ansike. En av tre kattungar som var göllig och katten som rev upp halva mitt ben till slamsor. Hur detta kunde hända kanske ni undrar? Ja, så här vare..
Hunden verkade inte gilla att kattungen inte fick lika mycket uppmärksamhet *avis* och bet (läs åt upp) kattungen så den gölliga lurvtussen började mjaua efter mamma katt. Mamma katt kom heroiskt till undsättning och började klösa hunden som bet tillbaka mot katt mamman, som i sin tur använde mig som skyddspelare och språngavfart! Kattklor + intryckta i mitt knäveckskött = svidande blodsår!

Inga kommentarer: