14 oktober 2010

HJULENPÅBUSSENSNURRARRUNTRUNT/RUNT

Jaha, då satt man på bussen mot Helsingborg igen då och varför inte skriva en liten lista nu när man ändå ska få tiden att gå?

Gillar:

+ Att internet finns i bussen och att det visst finns ström även om busschauffören sa annat! Löve direktbuss med Swebus (vill alltid skriva Swedbuss).

+ Killen framför mig lyssnar på hög musik i sina lurar så jag kan lyssna lite jag med. En annan har ju varit så smart och tagit sönder sina.. två gånger!! Åhe, nu börjar han snacka skånska också! *njuder av att hööra när han säger ord som lide och gouldklimp (översättning: lite och guldklimp)- peppar hemkomst*

+ Köttbullemackorna jag har med mig! Såå underskattat! Inget rödbetstjaffs i! Förstör ju bästa köttbullesmaken. Och hemmagjorda köttbullar ska det ju självklart vara!

+ Kan spela dataspel hela vägen hem!


Gillar ente:


- Kan tydligen inte ladda upp bilder i bloggen via det här nätet.

- Blir inget av att kolla på slumdog millionaire den här bussresan heller. Har ju inga hörlurar och kolla på den utan ljud ger nog inte samma effekter. Plus att jag hört att det ska vara ett ruskigt fett soundtrack i filmen, så den får vänta.. igen.

- Fick hicka när jag började äta min macka. Hatar att ha hicka för det slutar aldrig och varje gång jag ska äta något vid någon tidpunkt under resten av dagen kommer jag börja hicka. Fuck det!

- Cirka 2 timmar och 30 minuter kvar på resan *pust*

- Blir jag kissnödig är det jobbigt. Busstoaletter är inte najs! Kör min systers metod att inte dricka alls, så chansen att jag blir kissnödig blir mindre, hehe.

- Bussen skakar konstigt så jag mår lite illa.

Inga kommentarer: