4 februari 2010

GYCKEL

Ärtor och punch - sittningen i tisdags, tillsammans med läkareleverna, yup!
 

Gud vad läkare är trista.

Delar iaf med mig av ett gyckel:

(Melodi: Bamses visa?)

Jag ska festa, ta det lugnt med spriten,
ha det roligt utan att å va full.
Inte krypa runt med festeliten,
ta det varligt för min egen skull.

Först en öl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet, ner med punschen.
Sist en groggbuffé.

Jag är skitfull, däckar först av alla,
missar festen, men vad gör väl de?
Blandar hejdlöst öl och gammal filmjölk,
kastar upp på bordsdamen breve´!

Först en öl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet, ner med punschen.
Sist en groggbuffé.

Spyan rinner ner för ylleslipsen,
Raviolin torkar i mitt hår.
Vem har lagt mig under matsalsbordet?
Vems är gaffeln i mitt högra lår?

Först en öl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet, ner med punschen.
Sist en groggbuffé.

Inga kommentarer: