15 februari 2010

NÄSBLOD/VS/SLAJM

Jorå, tre hela veckor har jag varit här nu. 
Börjar peppa på att dra hem hälsa på alla godingar, men med ett tajt schema och en lång resa hem är det inte lika lätt.

Matlusten börjar brista. 
Vet inte om det har med den här sega förkylningen jag och alla andra nya ettor har fått, eller om det handlar om brist på inspiration till god mat?
MATTIPS ÄR DÄRFÖR VÄLDIGT VÄLKOMMET!

Helgen har varit spontan och galen. 
Även om det galna kanske inte var det bästa.

I fredags hade jag, Amelie från klassen och hennes korridorsvänner på studentboendet Flamman, tacofest och till efterrätt lite singstar. 
Det var inte meningen att vi skulle ut, men hoppla.. nog hamnade vi på utestället Flamman senare på kvällen!
Biran hade börjat flöda, de hemska hitsen som jag helst vill glömma började spela, men jag och Amelie blev hängda upp och ner och skjutna på dansgolvet om vart annat så det blev en lyckad kväll ändå, hehe. 
Speciellt av en annan anledning, men näe.. 

Lördagen:
Jag sammanfattar det snabbt för den kvällen var riktigt konstig!
Blum var i linköping!!! 
Så alla konstigheter var nog fan värt det ändå, men jag fortsätter..

Förfest:
Galna muskelberg som lyssnar på Scooterinspirerad musik / typ vikingarna, markolioo osv.
Muskelbergen var tydligen med i någon slags firma. Alltså ingen huliganfirma om fotboll eller om hockey utan "de håller koll på all brottslighet i stan". Fina pojkar. 
Såklart blev det bråk och tårar. 
Jag och Blum blev kallade för lesbiska endast för att vi i början satt och snackade för att komma ifatt med allt vi missat i varandras liv. 
När grabbarna blivit utkastade började sen ett annat bråk om en gurka, haha. 

Vi kom äntligen ut till dansstället. 
Hur bra som helst.
Tills att Blum blir bestulen på sin mobil och 300spänn. 

Som sagt.
Lyckad kväll! 


Nu ska jag kolla upp frulle, googla fakta om tvångssterilisering och rasbiologi, kolla om näsan fortfarande blöder och sen dra till skolan. 
Hej hopp gummi snopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"de håller koll på all brottslighet i stan" Beskrev dom sig så? Haha.
Var det inte typ 30000 (mest brudar som blev tvångsteriliserade fram till -74?

Salott sa...

dom beskrev sig inte alls. brudarna berättade och sa så.

63000 allt som allt ungefär, mestadels kvinnor. 1600 har fått ersättning för det, yup.

lönt att va anonym.