31 juli 2010

VOM/VOM/VOM


Så var man i Linköping igen, yup.
Just nu sitter jag och har sällskap med min och Johannes cykel i hans rum. I morgon var det meningen att vi skulle flytta in i vår nya lägenhet på Flamman, men shi fick vi. För mindre än en vecka sen fick vi veta att de upptäckt en läcka i nya lägenheten. Så nu får vi inte flytta in fören i september. 
Det betyder att vi måste bo först en månad i Johannes gamla lägenhet och dela den med hans roomies, Slask och Tratt. 

Slask är från och med natt ett namn som passar den ena killen väl. 
Kom i säng runt ett tiden. Ser John Blund med öppna armar, när jag hör att ytterdörren öppnas. Då har Slask fått hjälp hem från festen han varit på. Han lovar på heder och samvete att han ska dricka hinkvis med vatten innan han ska trilla i säng. 
Efter att ha stökat runt i evigheter och äntligen lagt sig tar det inte långtid innan det låter som ett träsktroll (i samma storlek som dom i Harry Potter-filmerna) dundrar in i badrummet och slänger sig över badkaret för att tappa upp ett bad med sina hulkande kaskadspyor. 

Det här vom springandet fram och tillbaka mellan säng och badrum pågår rätt jättelänge. Sen någonstans mitt i allt kom någon av hans träskvänner som skulle få slagga över natten. Vet inte om han bara gick in och la sig eller om han tog över efter Slask för att gegga ner toan också. Den killen stack iaf i morse så jag slapp se honom. 
En månad till med lövtunna väggar. Om det inte är mer än en månad till och med? Sen får vi iaf en lånelägenhet som jag antar kommer kännas som paradiset!
Nu ska jag kanske våga mig ut och kolla läget så jag får pissa.

Inga kommentarer: