9 december 2010

JULBORDS/FRESTELSER

Janson alltså..
Jasons frestelse..

Näe, inte frestelse!
Smakade Janson igår på vår egen julsittning i vallakollektivet. J verkade tycka Janson var det godaste på julbordet så han fick laga och jag fick smaka.
Betyg:
Ätligt, men någon festelse tycker jag så sannerligen inte att det var!

Fick även testa dopp i grytan, hihi *tänker på snusk*, men jag menar såklart den riktiga oldien då man faktiskt doppar bröd i en gryta med spad. Så som de gjorde i Barnen i Bullerbyn *minns*.
Blev till och med en liten fajt under maten om vilket bröd som var godast att doppa.
Tydligen doppar man olika saker i norra norrland jämfört med södra norrland? Det var så jag fattade det iaf. Och ja, typ mer än hälften av alla som joinade runt bordet var just norrlänningar. Najs!
Hur som haver kan jag ju säga för alla som inte fått testa på att doppa i grytan, hehe *tänker på snusk igen* så smakar det typ som något mosigt och inte så gott klegg. Ingen höjdare alltså.

Tredje grejen var viltpaté med rödlöksmarmelad. Soo crazy!
Såg inte så smaskigt ut, men smakade också helt ok. Marmeladen var ju det som var godast av det där geggeligojset, men jag spydde inte så det får ett godkänt.

I slutet vill jag bara påpeka att man måste nästan alltid smaka en grej två gånger innan man kan uttala sig om vidare grejer är goda eller inte!
Exempel: Första gången jag åt sushi tyckte jag det var skittrist mat och fattade inte alls varför alla hypade det, men andra gången var det ju skiiit wait for it.. gott! Det är skitgott!

Inga kommentarer: