28 januari 2010

SSK-NOLLAN

Åh nej, åh nej, åh nej!
Jag har tappat min ssk-mössa! Jag är dödens lammunge!


Förklaring:

Jag är en ssk-nolla.
Alla ssk-nollor fick efter uppropet i måndags (ja, jag kom in som reserv i Lkpg!) var sin jätteful mössa, det vill säga en vit tygbit med ful-resår som vi fick rita ett rött sjukhuskors på.
Vi fick även en stor jädra pappskylt som är klippt som en stor spruta, där vi fick skriva SSK-NOLLAN och sitt namn på.
Dom här två grejerna ska vi nu ha på oss i två veckor framåt, dag och natt!
På bussen till skolan, på varje lektion, i stan, på festerier, kravaller, sittningar, pubbar, klubbar osv.
Har man inte på sin mössa eller skylt kan man få hembesök mitt i natten av ÖF* och bli tvingad att baka chokladbollar halv 3 på natten. Susanna, min nya homegirl var tvungen att göra det, hehe.
Så nu ska jag försöka knåpa ihop en ny mössa själv till sittningen imorgon så jag slipper ÖF!


*ÖF = Över fadderiet
Alla nollor, inte bara sjuksköterskorna, har faddrar som hjälper en och håller koll på en.
Över faddrarna är dom som ser till att man gör det en nolla ska och ger en antingen bra/godkända klistermärken (stjärnor) eller dåliga klistermärken (döskallar).
Första dagen. Första och enda gången jag träffat på ÖF, fick jag en döskalle bara för att jag hade gjort min skylt åt fel håll! Det var ju fan ingen som sa något om det till mig! Så i stället för att skaffa sig 3 stjärnor innan de här två veckornas slut, måste jag skaffa mig ett extra klistermärke.

Inga kommentarer: