28 juni 2010

DUMMAKLEMAKTERIE/KOSSA

IGÅR

Jobbstatus:
12 rum allt som allt. 4 ynka stanna.
En svart "stör ej"-skylt.

Övrigt:
Jobbigt seg dag alltså.
Inte nog med att man fick besök på morgonen av Lille Lars utan dagen rätt allmänt var lame. Lille Lars är en av pappas konstiga kompisar. Han hade med sig sin fru och deras någorlunda nya unge, som otroligt nog var supersöt. Jättelånga ögonfransar, stora bruna ögon och lockigt svart hår. Hoppas han inte ärver allt för mycket av pappan.

Ansvaret på 2:a våningen idag.
Slapp alltså städa Lille Lars rum, eftersom dom hade ett rum på våning 4. 

Fick reda på att Lou Bega kommer från Tyskland. Kunde man ju inte tro! Pappa var väldigt förtjust i hans låtar när de gick på radion. Om det är någon som inte kopplar vem jag snackar om så är det han som gjort Mambo no.5 och I got a girl. Jodå. 
Man kan lära sig en hel del konstiga grejer när man lyssnar på P3. 

Såg den hemskt hemska stamkunden också. Hon som kallade mig fet någon jul på hotellet när jag jobbade. All personal på hotellet ogillar henne till tusen. Mest för att hon pladdrar på som satan, ska ha allt som hon vill ha det och hittar alltid hundra saker hon kan klaga på. 

Då den julen, när det nu var, så hade hon fått ett rum som vette mot havet och som inte var uppvärmt ordentligt. Något som inte var allt för konstigt eftersom de hade kommit för tidigt och deras rum var inte färdigstädat, så det slutade ju då med att de fick ett oanvänt rum som inte var uppvärmt. 
Hur som helst så skulle hon ha extratäcken, värmefläktar osv
Hennes man låg och sov i en av sängarna och verkade mest vilja slippa henne, men fick gå upp sen ändå när tanten äntligen fick rummet de skulle ha.
Dagen efter på morgonen kommer hon ut i korridoren i bara nattlinnet och frågar mig om jag har en duschmössa hon kan få. Det roliga är att hon låter som en väldigt trevlig och artig tant. Brittisk dessutom. Självklart får hon en duschmössa och då frågar hon var städtanten som brukar jobba på 3:e våningen är och jag svarar med att hon har lov och vi extraarbetare har tagit över. Så frågar hon hur gammal jag är och sen säger hon med en spydigt nöjd röst att hon minsann var mycket smalare än mig när hon var i min ålder!! Jävla hagga!

Dagens äckelpäckel:
Stora mensfläckar utsmetat på ett lakan. No biggie.

Inga kommentarer: